like that

nyduschad och hela kittet, tod en långis promenadis förut ändå faktist. Så nu fattas bara kvällsmaten framför tvn con mi madre.

påsklovet = tummen upp
orkar inte berätta om varje dag så det får bli lite huller om buller, allt kommer inet med då så att säga.. Men på tisdagen så kom johanna jossan & ellen hem till moi, och vi köpte över ett kg godis och chips och bara pratade. riktigt skönt att få prata ut ibland och att bara få umgås med er flickor. Runt halv elva drog jag med jakob och hela hans" kompisgäng" ner till donken en snabbis. Mycket trevligt!
På fredagen (långfredagen) eldade vi hos grannarna, eller alla förutom jag gjorde det för jag låg och solade istället. Men jag och humlis tog en "promenix" i det fina vädret med glass i hand lite senare på eftermiddagen plus en liten solning i solskenet. På kvällen kom mi novio och david, vilka jag inte träffat på jättelänge. Iallafall inte dylan :)
Lördagen (påskafton) blev sola sola sola och återigen sola. Dylan kom runt fem då jag och oscar hade fullt upp med att köra fyrhjuling (som jag förövrigt äger på!!). Seadn lite senare så kom Mattias, Benrtsson, David & Johannes också. Och Dylan kom förbi med hela släkten hade man kunnat tro. Haha, så gulliga är dom :) Blev lite kubb och alltmänt jäkligt gott umgänge!
Söndagen (igår) blev jag bjuden på påskmiddag hemma hos familjen Thomas. Mycket trevligt och mycket gott faktist. Och som alla vet så är jag hur kräsen som helst och vågar knappt äta någotnting och på deras påskbord var det nästan bara sån mat jag aldrig vågat smaka på. Så det blev köttbullar, revben, laxgratäng, ägg, några konstiga sesampinnar, något bröd med fetaost och soltorkade tomater. Till efterätt hade Dylan gjort en ostkaka som bestod av keso och mandel och ägg tror jag. Och vet ni vad? Det var gott! Allting var gott och jag smakade dessutom på allt förutom sillen. Jag är då väldigt stolt över mig :)
Sedan runt kvart i tio gick jag och dylan hem till oss och myste till det lite. Kollade på Time Warp, ett riktigt häfitgt program där dom gör om händelser så man får se dom i slow motion. Sedan satte vi på Arn - Tempelriddaren och kollade på den tills han skulle hem. Sorgligt.. haha :)

ah, det var nog det som var det roligaste på lovet iallafall :)
imorgon väntar skolen återigen med nationella i spanska som första lektion. Det är så orättvist för till exempel stenungskolan ska inte ha nationella i spanska så måste vi ha det för att Skolan har valt det? Ah det måste verkligen vara något fel där högre upp i registret asso..
nu ska jag äta kvällsmat och sedan sängen, puuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0