hemma!

Nu är jag äntligen hemma ïfrån våran lilla båtsemster ute på västkusten :) Riktigt trevligt och mysigt var det fast lite blåsigt. Solen hade vi med oss de mesta förutom de sista dagarna då de hemska mörka molnen kikade fram och tog med sig regnet också. uschusch det gillar vi inte!
Tänket berätta lite om dagarna..

dag 1 måndag.
Min familj tog färjan från hällevikstrand(?) ut till kärringön där Daniel, Erika och Leia väntade på oss. Packingen var riktigt tung att bära från färgan till båten men så fort vi såg båten så försvann alla våra bekymmer, eller iallafall mina. Båten var ju gigantisk! Eller det är vad jag tyckeriaf. Det var en Nimbus 34. Efter att vi packat upp tog vi en liten rundtur på ön. Hittade en assnygg klänning på MillaMi, men för tyvärr 700 kronor. En helt vanlig strandklänning som vanligtvis kostar max 200 kronor. Senare mot kvällen köpte vi räkor och spelade spel. Det började också blåsa riktigt mycket på kvällen, inte kul någonstans.

dag 2 tisdag.
vakna, åt frukost, promenix igen. Denna gången gick vi till lekplatsen och sparkade boll och lekte i sandlådan med Leia. Denna dagen blåste det också något fördärvat mycket. Vi hade tänkt att åka vidare men det var inegn idé att ens försöka när vädret var så emot oss. Efter att vi vart på lekplatsen gick vi hem och fixade lite lunch och sednblev det minigolf. Fast int fö min och mammas del. VI gick istället och köpte en Henry Lloyd jacka till mig. Snacka om att jag blev glad! Blev pizza på kvällen och Uno spel sedan nattinatti.

dag 3 onsdag.
vaknade upp av att solen sken som bara den redan klockan nio på morgonen! Och varmt var det också, fick sitta i bikini. Åt frukost och vid tio drog vi vidare mot Lysekil var det tänkt men det blev smögen istället. Tyvärr så kom det in världens oväder som hann ikapp oss precis lagom tills vi kom fram till smögens gästhamn. Gick runt och tittade på bryggan och hade Lila hängandes på mig den skruttefian. Framåt kvällen bjöds det på musik från båten bakom, bredvid, framför och ifrån en låg som låg precis bredvid oss på bryggan.. Snacka om att man fick lite sömn kanske? Sedan så vart det en kille som gärna ville bada i vattnen (gästhamnen) så då gick Daniel och tömde toaletten där oscar suttit en del och herregud vad vi skrattade. Det luktade inte så gott då heller kan jag lova. Jag somnade iaf vid halv tolv och vaknade inte en enda gång av allt oväsen. Gott som satan!

dag 4 torsdag.
halv tio vakande jag av att Leia satt och kollade på Pippi (ovanligt?) Den filmen har hon och jag kollat på nästan hela tiden... Sedan så fick jag reda på vid frukost bordet att någon idiot hade haft kul och gått och snott Daniels gummibåt under natten och åkt iväg med den?! Så det blev polisanmälnigar och prat med hamnvakter och dylikt.. Efter många om och men så bestämde vi oss för att åka hem runt tolv någongång. Tog en tur till Kungshamn för och kolla om gummibåten kan ha hamnat där (oftast så tar någon ens gummibåt och antingen åker över till andra sidan hamnen eller till Kungsahmn för att taxifärjan slutat gå och sedan dumpar dom den bara ) och vad är det inet vi ser mellan två stora fiskebåtar? Jo, gummibåten. Lyckan var nu gjort. Nu började hemfärden. Var hemma i Stenungsund runt tretiden. Riktigt skönt att vara hemma igen.Och som man brukar säga; Borta bra men Hemma bäst! :)


bilderna kommer när jag orkar lägga in dom i datan. Tills vidare får ni nöja er med en tråkig text och dessa två bilder :)
...      båten!
tv. jag pappa och Oscar i båten
th. Båten

Kommentarer
Postat av: Linda

jättefin blogg :)

2009-07-23 @ 21:18:16
URL: http://melikepurple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0