hemma!

Nu är jag äntligen hemma igen!
Från ett varmt Frankrike med skinande sol och uppmot 25 grader varje dag så kommer jag nu hem till kalla och blöta Sverige, fantastiskt..

Iallafall så hade jag det jätte trevligt och roligt där nere. Vi bodde hos Amandas farmor som hade ett 200 eller 400 kvadratmeter stort hus med pool och utsikt över havet. Asnajs! Vi var och besökte Italien, Venteimiglia & Dolceagua, på lördagen. Det var liksom ett plus i kanten för jag skulle till Frankrike men hamnade också i Italien. Det roliga är att alla verkligen råglodde på oss, lite läskigt ändå.. I tisdags blev det en sväng ner till Monaco. det var häfitgt för vi gick och kollade på prinsens slott. Det var en gudomlig utsikt över havet och så på anda sidan ligger Afrika, det kan man inte tro liksom.
Egentligen borde jag ta allt i ordning, hm..

Torsdag anlände vi runt två snåret och gjorde inte alls mycket. Vi packade upp och åt middag och gick och la oss efter det.
Fredag åkte vi till ett stort, eller rättare sagt två, köpcentrum. Ett för skor och ett för kläder. Fick köpt lite grejor vilket kändes bra, dock inte lika mycket som Amanda.. haha. Vi åkte vidare till Cap3000 och käkade lunch och efteråt åkte vi hem.
Lördag bar det av till Italien. Jättemysigt litet land och italienskan låter lite som spanskan så det var gott för då kunde jag förstå lite mera av vad folk sa. Jag kan ju som sagt ingen franska.
Söndag så åkte vi till Cannes. Men eftersom det då var söndag var inga affärer öppna så vi fick gå och fönstershoppa istället men det fungerade det också. Hitta en mysig resturang typ 6 meter från havet där vi käkade lunch, mumma!
Måndag åkte vi in till Nice och kollade igenom den "gamla satden Nice". Där fick man fyndat lite också. På kvällen åkte vi till Amandas farmors kompis Monique och Juan och åt middag. Försdtod inte ett skvatt då det mesta var på franska, haha.
Tisdag tog vi en tripp till den fina staden Monaco. I deras hamnar ligger bara monsterstora båtar och då menar jag verkligen Monsterstora båtar. Det värsta är att dom båtarna är privat ägda och dom var typ lika stora som Stena Line :o Okej, kanske inte så stora, men stora var dom! Vi åkte bort till prinsens slott och gick runt där. Inte inne i hans slott utan utanför och i alla hans andra "hus". Utsikten var en av de bästa jag någonsin sett. Vackert!
Onsdag gjorde vi inte så mycket. Vi packade det mesta på kvällen så vi hann ner till Vallaouris en snabbis innan taxin kom och hämtade oss och vips så var jag hemma i Sverige igen. Wonderful!
Hann träffa min efterlängtade Jakob också som fick en dunderkram av mig men det kommer han få när vi ses igen också, haha.


Nu har jag nog skrivit lite för mycket och ska inte tråka ut er mera.
Här kommer lite bilder istället :)


Poolen


jag och amanda i Italien

mer bilder blir det inte för min data vägrar ladda upp mer.. Får slänga in senare ikväll eller imorgon och det vill funka då istället.
Chao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0